Eindpresentatie ‘The Food Strip in Ostuni’

We hadden al dagen die-hard gewerkt om de maquette, de renders en de tekeningen af te krijgen. En vandaag was het dan zover: de eindpresentatie!! Hieronder zie je eerst nog een aantal foto’s van de dagen voor de presentatie:


De projectlocatie was Ostuni, waar we eind oktober naartoe zijn geweest.  Deze regio staat bekend om zijn overheerlijke en goede lokale producten, zoals olijfolie, wijn en mozzarella. Ons project heeft als doel de stad Ostuni aantrekkelijker te maken, waarbij we gebruik maken van de alreeds aanwezige kwaliteiten van de regio. Door het creëren van een foodstrip proberen we de lokale producten te promoten en verkopen. Eigenlijk is het project een kritiek tegen het Consumerism.

De foodstrip is onderverdeeld in negen gebieden met ieder een eigen identiteit. Deze gebieden vind je de fabricage, promotie en verkoop van de producten. De nadruk ligt voornamelijk op de promotie-gebieden. Elk product wordt individueel gepromoot in een apart gebied om de bezoeker de ultieme ervaring van het product te kunnen geven. Met behulp van elementen uit de architectuur en consumerism proberen wij de producten zo aantrekkelijk mogelijk ten toon te stellen, zodat de bezoeker de producten kan ervaren, zien, proeven, ruiken aan voelen. Waarna natuurlijk het doel is dat de bezoeker het product koopt.

Hieronder zie je de foto’s van de eindpresentatie, het eindresultaat is ook te bekijken via The Food Strip in Ostuni.